FAQ

Veel gestelde vragen;

1. Hoe beoordelen wij de waarde van de Rammelbak?

De waarde van € 750 kunnen wij nooit van alle Rammelbakken exact bepalen / taxeren. We kijken naar een bepaald model, jaar en uitvoering en of die voor bijvoorbeeld voor de vraagprijs van € 900 te koop staat (op bijvoorbeeld gaspedaal.nl). Met wat afdingen krijg je het dan wellicht voor elkaar om die auto voor € 750 te kopen. Daarbij moeten we zeggen dat we dus niet kunnen nagaan of iemand een Audi A4 1.8 20v van € 750 of van € 2.250 heeft gekocht. Het is dan ook een soort ‘gentlemens’-agreement.

2. Hoe lang van tevoren krijgen we meer informatie?

Circa twee maanden voor de start beginnen we met aanvullende informatie te sturen via de nieuwsbrieven. Het startpakket wordt twee weken vóór de start naar de teamcaptains opgestuurd.

3. Waar starten of eindigen we?

Deze informatie en de adressen van alle campings is terug te vinden in het handboek dat in het startpakket opgestuurd wordt.

4. Wat zijn de afmetingen van de deurstickers?

De deurstickers die zijn circa 30 cm hoog en 38 cm breed. Daarin zit de cirkel voor het startnummer die is 18,5 cm breed. Jullie mogen daarin zelf jullie startnummer plaatsen (met stift of met stickers van de cijfers etc.)

5. Wat als we pech hebben onderweg?

We richten ongeveer 6 weken voor de start een groepsapp op waar iedereen aan deel kan nemen. Op het moment dat je pech hebt is het handig daarin een locatieprikker te sturen zodat teams in de buurt voor hulp kunnen komen. De ervaring leert dat er regelmatig teams in de buurt zijn om te helpen. De Rammelbakken Reis kenmerkt zich door het familiaire gevoel en behulpzaamheid onderling.

6. Geldt er een doorrijhoogte voor voertuigen?

Deelnemen in voertuigen hoger dan 2.00 meter is op eigen risico m.b.t. doorgang van tunnels en dergelijke. Wij kunnen niet iedere brug en tunnel opmeten op de route. Bovendien beschikken wij niet altijd over de specifieke kenmerken van deelnemende Rammelbakken.

7. Als een editie volgeboekt is kunnen we dan nog toch nog mee?

Ontzettend gaaf wanneer de Rammelbakken familie steeds groter wordt. Echter houden wij ons aan het maximum van 300 personen vanwege diverse redenen. We maken in het begin wel een reservelijst aan voor als er enkele teams annuleren. Schrijf je in op de nieuwsbrief en krijg te horen wanneer de inschrijvingen openen.

8. Hoe weet ik of een editie al bijna vol is?

Dit kun je zelf volgen op de website. Ga naar de tab ‘edities’ –> ‘statistieken’ en kijk naar het aantal deelnemers. Bij 300 deelnemers sluiten wij de inschrijvingen en is de editie volgeboekt.

9. Kunnen we een extra deelnemer toevoegen aan het team?

Ja dat kan eenvoudig via de eigen teamomgeving. De teamcaptain logt in via mijn account (rechts bovenop de homepage). Vervolgens ga je naar ‘mijn team’ en klik je op ‘deelnemer toevoegen’. Alle gegevens kunnen ingevoerd worden en de betaling van de extra deelnemers kan online gedaan worden. That’s it.

10. Een teamlid gaat niet meer mee, maar iemand anders komt daarvoor in de plaats. Kan dat?

Ja dat kan. Vanaf 2023 rekenen wij hiervoor wijzigingskosten á € 17,50. Eerst betalen daarna voeren we de wijziging door. Zet alles duidelijk op de mail, wie gaat er uit het team en wie komt erbij. Geef deze gegevens van het gewijzigde teamlid door; volledige naam, adres, emailadres, telefoonnummer, paspoort of ID nummer, geboortedatum.